Rulings


Search:
Page 102 of 111
James Davis vs False Bay Echo - 29 Feb 2012
Davis and the False Bay Echo newspaper. Complaint Mr James Davis complains about a page 4 story in the False Bay Echo, published on 27 October 2011 and headlined Spending on Astroturf not fair play, parents say. Davis complains that the story incorrectly states that: Fish Hoek High School (FHHS) and Fish Hoek Primary School (FHPS) would need to loan R8 million for an Astroturf ho
Carlton Adams vs. Plainsman - 29 Feb 2012
Adams and the Plainsman newspaper. Complaint Mr Carlton Adams complains about a consumer column in the Plainsman (called Off my Trolley), published on October 26, 2011and headlined Dad has to pay for son’s bicycle accident. Adams complains that the: journalist did not properly introduce himself; publication of personal information has put his family in danger; and sto
Muzzamil Toefy vs. Daily Voice - 29 Feb 2012
Toefy and The Daily Voice newspaper. COMPLAINT Mr Muzzamil Toefy complains about a story in the Daily Voice, published on October 18, 2011. The full front page is covered with the headline EX-PAGAD BOSS IN HAJJ SCANDAL – Former vigilante operator unmasked. It also contains a reference to a story on page 4, headlined Ex-Pagad man stole our Hajj money, with a sub-headline that reads
Joyce Molamu vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanDecember 16, 2011 This ruling is based on the written submissions of Ms Joyce Molamu and the Sunday Times newspaper. Complaint Ms Joyce Molamu complains about a story in the Sunday Times, published on October 30, 2011and headlined Sports minister shown red card for ‘playing away’. Molamu complains that:the story falsely states tha
Joyce Molamu vs. Sunday World - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanDecember 16, 2011 This ruling is based on the written submissions of Ms Joyce Molamu and Sunday Times legal editor Susan Smuts, for the Sunday World newspaper. Complaint Ms Joyce Molamu complains about two stories in Sunday World, published on 30 October 2011 and 6 November 2011 respectively, and headlined: R40 000 – ‘Preggy’
Joyce Molamu vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman December 16, 2011 This ruling is based on the written submissions of Ms Joyce Molamu and Sunday Times legal editor Susan Smuts, for the Sowetan newspaper. Complaint Ms Joyce Molamu complains about a story in Sowetan, published on 1 November 2011, and headlined ‘I never loved Fikile’ – Ex speaks on Mbalula. Molamu compl
ROBERT GUMEDE VS M & G : BEFORE THE PRESS COUNCIL APPEALS PANEL (the Appeals Panel) - 29 Feb 2012
MAIL AND GUARDIAN                                         Appellant And ROBERT GUMEDE                 &nb
John Duarte vs Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 15, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr John Duarte and the M&G. Complaint John Duarte, former Acting CEO of Thubelisha Homes (Pty) Ltd, a section 21 company established by the then Department of Housing, complained about a page one teaser and a page 4 article in the Mail & Guardian on October 2, 2009. The
Isaac Trout vs. Son - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMarch 9, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Isaac Trout and Son newspaper. Complaint Trout, a building contractor, lodged a complaint against an article in Son headlined Skool-fence kom nie klaar, with sub-headlines Hy het reeds die geld and Ou vol verskonings oor hy al meer as ‘n jaar besig is. The article says
Colin Jordaan vs. The Mercury - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman March 9, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Colin Jordaan and The Mercury.  Complaint Colin Jordaan, Chief Executive Officer of the SA Civil Aviation Authority, complains about two pictures of a plane crash used on the front page of The Mercury dated September 25, 2009. He complains that:  The main p
Page 102 of 111