Rulings


Search:
Page 105 of 118
Shiyaam Marlie vs. Daily Voice - 29 Feb 2012
Marlie and the Daily Voice newspaper.  Complaint Ms Shiyaam Marlie complains about a story in the Daily Voice, published on March 8, 2011, and headlined Skin the fat cats. Marlie complains that: it is defamatory to state that she was “high on their investigators’ list”: it is untrue that she was subpoenaed; and she did not use her religion as a cheap
Piet Rudolph vs. Beeld - 29 Feb 2012
Piet Rudolph van die Orde Boerevolk se Aksiekomitee en die Beeld koerant. Klag Mnr. Piet Rudolph kla oor ‘n storie wat op 19 Februarie 2011 in Beeld gepubliseer is onder die opskrif Piet in arres – Bloed spat nadat ‘ou man’ glo skoor soek. Hy kla dat die volgende woorde/stellings vals/misleidend is, naamlik dat hy: 63 jaar oud is; betrokke was by &lsquo
David Mabuza vs. City Press - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMay 17, 2011 This ruling is based on the written submissions of Mr Ronald Lamola, media liaison officer for the premier of Mpumalanga, and the City Press newspaper.  Complaint Mpumalanga premier David Mabuza complains about a story in City Press, published on January 23, 2011 and headlined Premier’s brother lands top job. Mabuza co
Lupi Ngcayisa vs. Sunday World - 29 Feb 2012
(attorneys), for Mr L. Ngcayisa, and the Sunday World Newspaper.  Complaint Former Metro FM DJ and producer Lupi Ngcayisa complains about a story in the Sunday World, published on December 19, 2010 and headlined Axed Ngcayisa owes R190 000. Ngcayisa complains it is untrue or a misrepresentation of facts that he: was fired by the SABC; owes any money to Monatic; has sou
Miriam Segabutla vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Segabutla, and the Sowetan newspaper. Complaint Ms Miriam Segabutla complains about a story in the Sowetan, published on December 7, 2010 and headlined Health MEC has failed - Nehawu. She complains that: the story’s objective is to portray her as incompetent, corrupt and ruthless; the newspaper maliciously wants to permanently damage her reputation and that of her depart
Coal of Africa Limited vs. Beeld - 29 Feb 2012
for Beeld newspaper, as well as on a hearing that was held on June 9, 2011 in Johannesburg. Adv Anthony Stein represented CoAL and Adv Faan Coetzee the newspaper. The members of the panel who assisted me were Peter Mann (press representative) and Ethel Manyaka (public representative).COMPLAINTCoAL complains about a story in Beeld, published on January 4, 2011, and headlined Rivier glo onder grond
Armando Costa and Emkhankasweni Waste Manages Services vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 16, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Armando Costa and the Sunday Times newspaper.ComplaintMr Armando Costa, both in his personal capacity and as a director of Emkhankasweni Waste Management Services (EWMS), complains about a story in the Sunday Times, published on February 27, 2011 and headlined ICT talks of charging Kumba CEO.Cost
Liezl van der Merwe vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 17, 2011This ruling is based on the written submissions of Ms Liezl van der Merwe, press liaison officer of the Inkatha Freedom Party (IFP), and the Sowetan newspaper.ComplaintMs Liezl van der Merwe, for IFP leader Mangosuthu Buthelezi, complains about a story in Sowetan that was published on February 28, 2011. The headline on the front page read Zanele fee
Daily Sun vs. The New Age - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 22, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Andrew Boerner of Jurgens Bekker Attorneys, for the Daily Sun, and Mr Dario Milo/Ms Okyerebea Amptoto-Anti for The New Age.ComplaintThe Daily Sun complains about a story in The New Age, published on March 23, 2011 on page 24, and headlined Journalist sues Daily Sun for R7.2m. This story was annou
Fikile Mbalula vs. Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 24, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Themba Langa, for Mr Fikile Mbalula, and the Mail & Guardian newspaper.ComplaintSports and Recreation Minister Fikile Mbalula complains about a story in the Mail & Guardian, published on April 8, 2011, and headlined Kebble ‘mentored’ Mbalula.Mbalula complains that the newspape
Page 105 of 118