Rulings


Search:
Page 109 of 118
Joyce Molamu vs. Sunday World - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanDecember 16, 2011 This ruling is based on the written submissions of Ms Joyce Molamu and Sunday Times legal editor Susan Smuts, for the Sunday World newspaper. Complaint Ms Joyce Molamu complains about two stories in Sunday World, published on 30 October 2011 and 6 November 2011 respectively, and headlined: R40 000 – ‘Preggy’
Joyce Molamu vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman December 16, 2011 This ruling is based on the written submissions of Ms Joyce Molamu and Sunday Times legal editor Susan Smuts, for the Sowetan newspaper. Complaint Ms Joyce Molamu complains about a story in Sowetan, published on 1 November 2011, and headlined ‘I never loved Fikile’ – Ex speaks on Mbalula. Molamu compl
ROBERT GUMEDE VS M & G : BEFORE THE PRESS COUNCIL APPEALS PANEL (the Appeals Panel) - 29 Feb 2012
MAIL AND GUARDIAN                                         Appellant And ROBERT GUMEDE                 &nb
John Duarte vs Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 15, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr John Duarte and the M&G. Complaint John Duarte, former Acting CEO of Thubelisha Homes (Pty) Ltd, a section 21 company established by the then Department of Housing, complained about a page one teaser and a page 4 article in the Mail & Guardian on October 2, 2009. The
Isaac Trout vs. Son - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMarch 9, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Isaac Trout and Son newspaper. Complaint Trout, a building contractor, lodged a complaint against an article in Son headlined Skool-fence kom nie klaar, with sub-headlines Hy het reeds die geld and Ou vol verskonings oor hy al meer as ‘n jaar besig is. The article says
Colin Jordaan vs. The Mercury - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman March 9, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Colin Jordaan and The Mercury.  Complaint Colin Jordaan, Chief Executive Officer of the SA Civil Aviation Authority, complains about two pictures of a plane crash used on the front page of The Mercury dated September 25, 2009. He complains that:  The main p
Floyd Shivambu (for ANC Youth League) vs. Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMarch 24, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Floyd Shivambu, for the ANC Youth League (ANCYL), and the Mail & Guardian.  Complaint The ANCYL complains about an article in the Mail & Guardian, dated January 15, 2010 and headlined ANC Youth League targets Mantashe. The league complains that: the whole sto
Francois en Christene van Wyk vs. Paarl Post - 29 Feb 2012
F. en mev. C. van Wyk en Paarl Post. Klag Mnr. Francois van Wyk en sy vrou, Christine – onderskeidelik die voormalige voorsitter en tesourier van die Dierebeskermingsvereniging (DBV) op Wellington – kla oor ‘n berig van 14 Januarie 2010 (Wellington SPCA to rise again) in Paarl Post. Oor die volgende word gekla: Die koerant berig oor die Van Wyks, maar sonder om
Francois en Christene van Wyk vs. Die Burger - 29 Feb 2012
F. en mev. C. van Wyk en Die Burger. Klag Mnr. Francois van Wyk en sy vrou, Christine – onderskeidelik die voormalige voorsitter en tesourier van die Dierebeskermingsvereniging (DBV) op Wellington – kla oor berigte in Die Burger op 22 Desember 2009 (DBV in Wellington word dalk gesluit), 23 Desember (Wellington se DBV gaan nie toemaak nie) en 16 Januarie (Wellington se DBV soe
Sinky Mnisi vs. City Press - 29 Feb 2012
Mnisi and City Press.  Complaint Mr Sinky Mnisi complains about two stories that appeared on March 8, 2009 in City Press. The first story is headlined Shady figure of SA soccer and sub-headlined Tigers’ boss Sinky Mnisi has survived many scandals. Mnisi says the headline is unsubstantiated and the sub-headline is untrue as there were no scandals at all. Mnisi al
Page 109 of 118