Rulings


Search:
Page 90 of 103
Miriam Segabutla vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Segabutla, and the Sowetan newspaper. Complaint Ms Miriam Segabutla complains about a story in the Sowetan, published on December 7, 2010 and headlined Health MEC has failed - Nehawu. She complains that: the story’s objective is to portray her as incompetent, corrupt and ruthless; the newspaper maliciously wants to permanently damage her reputation and that of her depart
Coal of Africa Limited vs. Beeld - 29 Feb 2012
for Beeld newspaper, as well as on a hearing that was held on June 9, 2011 in Johannesburg. Adv Anthony Stein represented CoAL and Adv Faan Coetzee the newspaper. The members of the panel who assisted me were Peter Mann (press representative) and Ethel Manyaka (public representative).COMPLAINTCoAL complains about a story in Beeld, published on January 4, 2011, and headlined Rivier glo onder grond
Armando Costa and Emkhankasweni Waste Manages Services vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 16, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Armando Costa and the Sunday Times newspaper.ComplaintMr Armando Costa, both in his personal capacity and as a director of Emkhankasweni Waste Management Services (EWMS), complains about a story in the Sunday Times, published on February 27, 2011 and headlined ICT talks of charging Kumba CEO.Cost
Liezl van der Merwe vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 17, 2011This ruling is based on the written submissions of Ms Liezl van der Merwe, press liaison officer of the Inkatha Freedom Party (IFP), and the Sowetan newspaper.ComplaintMs Liezl van der Merwe, for IFP leader Mangosuthu Buthelezi, complains about a story in Sowetan that was published on February 28, 2011. The headline on the front page read Zanele fee
Daily Sun vs. The New Age - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 22, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Andrew Boerner of Jurgens Bekker Attorneys, for the Daily Sun, and Mr Dario Milo/Ms Okyerebea Amptoto-Anti for The New Age.ComplaintThe Daily Sun complains about a story in The New Age, published on March 23, 2011 on page 24, and headlined Journalist sues Daily Sun for R7.2m. This story was annou
Fikile Mbalula vs. Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 24, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Themba Langa, for Mr Fikile Mbalula, and the Mail & Guardian newspaper.ComplaintSports and Recreation Minister Fikile Mbalula complains about a story in the Mail & Guardian, published on April 8, 2011, and headlined Kebble ‘mentored’ Mbalula.Mbalula complains that the newspape
Suzanne Vos vs. The Sunday Independent - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 8, 2011This ruling is based on the written submissions of Ms Suzanne Vos, former MP representing the Inkatha Freedom Party, and The Sunday Independent newspaper.ComplaintMs Suzanne Vos, in her personal capacity, complains about an opinion piece in The Sunday Independent, published on April 17, 2011 and headlined IFP is instrument of terror – Inkatha F
Musa Capital vs. CitiBusiness - 29 Feb 2012
The newspaper was represented by its editor, Martin Williams, the journalist who wrote the story, Barry Sergeant, and another journalist, Pat Sidley; Musa Capital was represented by a director, William Jimerson, and two of its officials, Cynthia Parish and Moira Tuck.COMPLAINTMr William Jimerson, director of Musa Capital (MC), complains about a story in The Citizen, published on January 14, 2011 a
Cassel Mathale vs. City Press - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 11, 2011This ruling is based on the written submissions of Adv Chris Rammutla, for Limpopo Premier Cassel Mathale, and the City Press newspaper.ComplaintLimpopo Premier Cassel Mathale complains about a story in City Press, published on February 13, 2011, and headlined Why Cachalia was sacked – Sources say premier axed his treasury MEC because he resis
Limpopo ANC vs. Polokwane Observer - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 13, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr David Masondo, for the Limpopo ANC, and the Polokwane Observer newspaper.ComplaintThe Limpopo ANC complains about a story in the Polokwane Observer, published in its 26 May – 2 June 2011 edition and headlined Rumours rife over Premier’s removal.The ANC complains that it was not asked
Page 90 of 103