Rulings


Search:
Page 99 of 103
Inkatha Freedom Party vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman November 23, 2010 This ruling is based on the written submissions of Ms Liezl van der Merwe, the Press Secretary of the leader of the IFP Mr Mangosuthu Buthelezi, and the Sowetan newspaper. Complaint The IFP complains about a story in the Sowetan, published on July 22, 2010, and headlined IFP slams ANC for political ploy at power switch-on.&
Stuart Walker vs. Lowvelder - 29 Feb 2012
Walker and the Lowvelder newspaper.  Complaint Mr Stuart Walker, a former car dealership owner in Nelspruit, complains about two stories in Lowvelder. The first story was published on October 15, 2010 and is headlined The mother of all fraud accusations; the second story is headlined Yet another twist in the Walker tale – He is now suspected of being in unauthorized possession
Richtersveld Sida !Hub Communal Property Association vs. Eland News - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman December 1, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Willem (Mannetjie) Diergaardt as chairperson of the committee of the Richtersveld Sida !Hub Communal Property Association, and the Eland News newspaper.  Complaint The Richtersveld Sida !Hub Communal Property Association (CPA) complains about a front page story in th
Quraysh Patel vs. City Press - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman and two members of the Press Appeals PaneDecember 2, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Quraysh Patel, former chairperson of the board of Sentech Ltd., and the City Press newspaper, as well as on a hearing that took place on November 29 in Johannesburg. The two members of the Press Appeals Panel who assisted me were Susan Smuts (pre
Sharifa Natha vs. Daily Voice - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanDecember 6, 2010 This ruling is based on the written submissions of Mr Imran Natha, on behalf of his mother Ms Sharifa Natha, and the Daily Voice newspaper. Complaint Ms Sharifa Natha complains about a story in the Daily Voice, published on August 6, 2010, and headlined Victims claim agents wore parda and used religion. A second heading reads:&lsq
Simphiwe Hamilton vs. Business Day - 29 Feb 2012
Hamilton, executive director of the Aerospace Maritime and Defence Industries Association (AMD), and the Business Day newspaper.  Complaint Mr Simphiwe Hamilton complains about two stories in Business Day, headlined Military in ‘cash for access’ offer to industry (July 22, 2010) and More examples of defence ‘cash for access’ emerge (July 28, 2010). Hamil
Jimmy Manyi vs. City Press - 29 Feb 2012
Manyi and the City Press newspaper.  Complaint Mr J. Manyi, the president of the Black Management Forum (BMF), complains about two stories in City Press, headlined Manyi survives the week (published October 10, 2010) and BMF task team on Manyi comes under fire (October 24). Both stories were written by Mpho Sibanyoni. The first story Manyi’s main complaint is that th
Department of Environmental Affairs vs. Cape Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press Ombudsman and two members of the Press Appeals Panel.November 19, 2010 This ruling is based on the written submissions of Director of Communications Zolile Nqayi, for the Department of Environmental Affairs (DEA), and the Cape Times newspaper, as well as on a hearing that took place on November 16 in Cape Town. The panel members who assisted me were Gerda Kruger and
Oasis Holdings vs. Business Day - 29 Feb 2012
The writer of the column in dispute, Rhoda Kadalie, was given a chance to respond to the complaint – an opportunity that she did not make use of.  Complaint Property developers Oasis Holdings complains about a column in Business Day, published on October 19, 2010, and headlined Crumbling foundation of citizen participation. The main complaint is about the following senten
Mr Damon Leff, Director of the South African Pagan Rights Alliance, vs Various Publications - 29 Feb 2012
The latest complaint is against Die Burger for an article by Marlene Neethling on March 25, 2009 headlined Kat dalk in heksedaad bedwelm. This complaint follows the pattern of all the others. The articles he submitted to this office, from titles across the country, are from the web and not from actual newspapers. We can fairly infer that Mr Leff trawls the web looking for South African newspa
Page 99 of 103