Rulings


Search:
Page 107 of 119
Daily Sun vs. The New Age - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 22, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Andrew Boerner of Jurgens Bekker Attorneys, for the Daily Sun, and Mr Dario Milo/Ms Okyerebea Amptoto-Anti for The New Age.ComplaintThe Daily Sun complains about a story in The New Age, published on March 23, 2011 on page 24, and headlined Journalist sues Daily Sun for R7.2m. This story was annou
Fikile Mbalula vs. Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 24, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Themba Langa, for Mr Fikile Mbalula, and the Mail & Guardian newspaper.ComplaintSports and Recreation Minister Fikile Mbalula complains about a story in the Mail & Guardian, published on April 8, 2011, and headlined Kebble ‘mentored’ Mbalula.Mbalula complains that the newspape
Suzanne Vos vs. The Sunday Independent - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 8, 2011This ruling is based on the written submissions of Ms Suzanne Vos, former MP representing the Inkatha Freedom Party, and The Sunday Independent newspaper.ComplaintMs Suzanne Vos, in her personal capacity, complains about an opinion piece in The Sunday Independent, published on April 17, 2011 and headlined IFP is instrument of terror – Inkatha F
Musa Capital vs. CitiBusiness - 29 Feb 2012
The newspaper was represented by its editor, Martin Williams, the journalist who wrote the story, Barry Sergeant, and another journalist, Pat Sidley; Musa Capital was represented by a director, William Jimerson, and two of its officials, Cynthia Parish and Moira Tuck.COMPLAINTMr William Jimerson, director of Musa Capital (MC), complains about a story in The Citizen, published on January 14, 2011 a
Cassel Mathale vs. City Press - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 11, 2011This ruling is based on the written submissions of Adv Chris Rammutla, for Limpopo Premier Cassel Mathale, and the City Press newspaper.ComplaintLimpopo Premier Cassel Mathale complains about a story in City Press, published on February 13, 2011, and headlined Why Cachalia was sacked – Sources say premier axed his treasury MEC because he resis
Limpopo ANC vs. Polokwane Observer - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJuly 13, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr David Masondo, for the Limpopo ANC, and the Polokwane Observer newspaper.ComplaintThe Limpopo ANC complains about a story in the Polokwane Observer, published in its 26 May – 2 June 2011 edition and headlined Rumours rife over Premier’s removal.The ANC complains that it was not asked
Complaint against Pretoria News - 29 Feb 2012
Dear allYou have all lodged a complaint with our office about an opinion piece that was published in the Pretoria News on June 29.The text that you complain about is an opinion piece and not a news story.The rules for opinion pieces and news stories are vastly different. In an opinion piece one has the freedom, guaranteed by the Constitution, to express your views. An opinion piece is normally by
Complpaint against Daily Voice - 29 Feb 2012
July 20, 2011Dear NatashiaThe story headlined Eye for an eye – Gangster shot dead in ‘revenge hit’, published yesterday in the Daily Voice, refers.You complain about:* the picture;* the fact that Mr Godfrey’s three children were not aware of the incident before they saw it in the paper; and* the use of the words "alleged high-ranking gangster".I shall address thes
Dudu Myeni vs. Zululand Fever - 29 Feb 2012
Myeni and the Zululand Fever newspaper.ComplaintMs Dudu Myeni, the former CEO of Mhlatuze Water (MW), complains about a story in the Zululand Fever, published on July 1, 2011 and headlined Former CEO lashes out at MW chairperson via parliament – Myeni continues to compromise the integrity of the President [Zuma] and [thinks] that she is ‘unstoppable, untouchable and immune’. She
Shaheen Moolla vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Complaint Mr Shaheen Moolla complains about a story in the Sunday Times, published on 31 July 2011 and headlined Graft-buster accused of fishy-deal fraud. Moolla complains that the story: •unfairly and inaccurately said that both he and his company, Feike, were involved in a fraudulent contract; •failed to publish material information that Feike had provided the journalist with; and
Page 107 of 119