Page 112 of 120
Francois en Christene van Wyk vs. Die Burger - 29 Feb 2012
F. en mev. C. van Wyk en Die Burger. Klag Mnr. Francois van Wyk en sy vrou, Christine – onderskeidelik die voormalige voorsitter en tesourier van die Dierebeskermingsvereniging (DBV) op Wellington – kla oor berigte in Die Burger op 22 Desember 2009 (DBV in Wellington word dalk gesluit), 23 Desember (Wellington se DBV gaan nie toemaak nie) en 16 Januarie (Wellington se DBV soe
Sinky Mnisi vs. City Press - 29 Feb 2012
Mnisi and City Press.  Complaint Mr Sinky Mnisi complains about two stories that appeared on March 8, 2009 in City Press. The first story is headlined Shady figure of SA soccer and sub-headlined Tigers’ boss Sinky Mnisi has survived many scandals. Mnisi says the headline is unsubstantiated and the sub-headline is untrue as there were no scandals at all. Mnisi al
KZN Premier Dr Zweli Mkhize vs the Sunday Tribune - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanJune 18, 2010 This ruling is based on the written submissions of Ms Sibu Ngubane, for KZN Premier Zweli Mkhize, and the Sunday Tribune newspaper.  Complaint Dr Mkhize complains about the lead story in the Sunday Tribune on February 21, 2010 headlined Premier’s family lands juicy contracts and sub-headlined At 25, Nokulinda Mkhize, a soc
Richard Ferraris vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Ferraris and the Sunday Times newspaper.  Complaint Internet journalist Mr Richard Ferraris complains about a Tsamaya column in Sunday Times, published on October 17, 2009, which he says is defamatory, slanderous and harmful to his reputation. In the column Ferraris is called an unknown dunderhead, a palooka, a clown and a “kansvater” (sic) whose knowledge of South
Daya Chetty vs. Laudium Sun - 29 Feb 2012
Chetty and the Laudium Sun newspaper. Complaint Mr Daya Chetty, the principal of the Laudium Secondary School, complains about a story in Laudium Sun headlined Daya in hot water again…over wrong Purattaasi dates (October 9, 2009) and about a column headlined Sun Mampara of the Month (October 30, 2009). According to the complaint: Both the article and the column express the
André Williams vs. Sports Illustrated - 29 Feb 2012
Williams and the Sports Illustrated magazine. Complaint Mr André Williams complains about an article in Sports Illustrated (March 2010), headlined No distance left to run. The complaint concerns a joke about St Peter and Jesus, saying: the article goes too far by telling a joke about Jesus; and the word that is used (f*@k) is a swearword that amounts to blasphemy.Willia
Cape of Good Hope SPCA vs. Daily Voice - 29 Feb 2012
Scarth, for the Cape of Good Hope SPCA, and the Daily Voice newspaper.  Complaint Ms Sarah Scarth complains about several articles in Daily Voice (July 15, 2009). The headline on the front page reads: I eat pussy to survive – These hungry Flats mense will kill, cook and chow your pets. The whole of pages 4 and 5 is devoted to this issue. The headlines read: Pawtjiekos; Ho
Louise Malherbe, I. van Aswegen en Rita Prinsloo vs. Rapport - 29 Feb 2012
Louise Malherbe, mnr. I van Aswegen, me. Rita Prinsloo en die koerant Rapport. Klag Drie lede van die publiek kla oor ‘n spotprent wat op 31 Januarie 2010 in Rapport verskyn het. Die kern van die klag is dat die spotprent met gebed en dus ook met geloof, godsdiens en God spot. Malherbe se klag is effens meer uitgebreid. Sy stel dit só: Rapport maak of God &lsquo
Sweet Connection vs. Die Son - 29 Feb 2012
Ahmed, for Sweet Connection, and Die Son newspaper. Complaint Mr Farouk Ahmed, a lawyer representing the shop Sweet Connection, complains about an article on March 5, 2010 in Die Son, headlined Sweets-winkel se tameletjie. The complaint is that the article reflects only one side of the story as an invitation to get the other side’s version of events was declined by the newspap
Mkhuseli Khusta Jack vs. EP Herald - 29 Feb 2012
Boqwana, for Mr M.K. Jack, and the EP Herald newspaper. Complaint Mr Mkhuseli Jack complains about an article in the EP Herald, published on November 11, 2009, and headlined Big guns built shoddy homes. The main complaint is that the article is defamatory towards Jack, as it is said to implicate him as an unprofessional and corrupt person who was responsible for building shoddy hous
Page 112 of 120