Rulings


Search:
Page 92 of 105
Siphiwe Mathobela vs. Sunday World - 29 Feb 2012
Mathobela and the Sunday World newspaper, as well as on an informal hearing that was held at our office on April 14, 2011. The newspaper was represented by its assistant editor, Xolile Mtshazo, and the writer of the disputed story, Norman Masungwini. Mathobela was accompanied by Mr Lindo Nkomonde. Complaint Mr Siphiwe Mathobela complains about a story in the Sunday World, published on De
Karin Badenhorst vs. Middelburg Observer - 29 Feb 2012
Badenhorst and the Middelburger Observer newspaper. Complaint Ms Karin Badenhorst complains about pictures (all in colour) in the Middelburg Observer, published on February 11, 2011, that go with stories headlined: Dogs allegedly slaughtered (Honde glo geslag); Dog stolen from plot (Hond uit erf gesteel); and Unwanted pregnancy? Safe! Pain-free! or is it?The complaint is about t
South African Democratic Teachers’ Union vs.Ilanga - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMay 6, 2011 This ruling is based on the written submissions of Mr Adhil Bhagothidin, for the South African Democratic Teachers’ Union (SADTU), and the Ilanga newspaper. Complaint SADTU complains about a story in Ilanga, published on January 13, 2011, and headlined Usongela inyunyana ungqongqoshe waseKZN (KZN MEC of Education warns union).&nb
Mr Sicelo Shiceka vs. the Mail & Guardian - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMay 6, 2011 This ruling is based on the written submissions of Ms Vuyelwa Qinga (also: Vika), media liaison officer for Minister for Co-operative Governance and Traditional Affairs (Cogta) Sicelo Shiceka, and the Mail & Guardian newspaper. Complaint The Ministry of Co-operative Governance and Traditional Affairs as well as Shiceka himself comp
Shiyaam Marlie vs. Daily Voice - 29 Feb 2012
Marlie and the Daily Voice newspaper.  Complaint Ms Shiyaam Marlie complains about a story in the Daily Voice, published on March 8, 2011, and headlined Skin the fat cats. Marlie complains that: it is defamatory to state that she was “high on their investigators’ list”: it is untrue that she was subpoenaed; and she did not use her religion as a cheap
Piet Rudolph vs. Beeld - 29 Feb 2012
Piet Rudolph van die Orde Boerevolk se Aksiekomitee en die Beeld koerant. Klag Mnr. Piet Rudolph kla oor ‘n storie wat op 19 Februarie 2011 in Beeld gepubliseer is onder die opskrif Piet in arres – Bloed spat nadat ‘ou man’ glo skoor soek. Hy kla dat die volgende woorde/stellings vals/misleidend is, naamlik dat hy: 63 jaar oud is; betrokke was by &lsquo
David Mabuza vs. City Press - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanMay 17, 2011 This ruling is based on the written submissions of Mr Ronald Lamola, media liaison officer for the premier of Mpumalanga, and the City Press newspaper.  Complaint Mpumalanga premier David Mabuza complains about a story in City Press, published on January 23, 2011 and headlined Premier’s brother lands top job. Mabuza co
Lupi Ngcayisa vs. Sunday World - 29 Feb 2012
(attorneys), for Mr L. Ngcayisa, and the Sunday World Newspaper.  Complaint Former Metro FM DJ and producer Lupi Ngcayisa complains about a story in the Sunday World, published on December 19, 2010 and headlined Axed Ngcayisa owes R190 000. Ngcayisa complains it is untrue or a misrepresentation of facts that he: was fired by the SABC; owes any money to Monatic; has sou
Miriam Segabutla vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Segabutla, and the Sowetan newspaper. Complaint Ms Miriam Segabutla complains about a story in the Sowetan, published on December 7, 2010 and headlined Health MEC has failed - Nehawu. She complains that: the story’s objective is to portray her as incompetent, corrupt and ruthless; the newspaper maliciously wants to permanently damage her reputation and that of her depart
Coal of Africa Limited vs. Beeld - 29 Feb 2012
for Beeld newspaper, as well as on a hearing that was held on June 9, 2011 in Johannesburg. Adv Anthony Stein represented CoAL and Adv Faan Coetzee the newspaper. The members of the panel who assisted me were Peter Mann (press representative) and Ethel Manyaka (public representative).COMPLAINTCoAL complains about a story in Beeld, published on January 4, 2011, and headlined Rivier glo onder grond
Page 92 of 105