Rulings


Search:
Page 101 of 112
Mere Boase and five others vs. Sowetan - 29 Feb 2012
Complaint Mr Mere Boase and five others complain about a front page picture as well as five other pictures on page 2 of the Sowetan that were published on August 15, 2011. The front page headline read SIES! The headlines on page two were HAYI KHONA! and The 15-minute bonking that ruined officers’ lives. The gist of the complaints is that the: •pictures are pornographic, profane, se
Horst Peschkes vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Complaint Mr Horst Peschkes complains about a story in the Sunday Times (Business Times), published on 31 July 2011 and headlined Violence and anarchy cow men of steel – Bargaining council deal on metalworkers’ strike pleases few. Peschkes complains that the story inaccurately states that the Steel and Engineering Industries Federation of South Africa (Seifsa) was a dominant party in t
Trilinear vs. Cape Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanSeptember 15, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Sam Buthelezi, for Trilinear, and Louise Flanagan, for the Cape Times newspaper.ComplaintMr Sam Buthelezi complains about a story in the Cape Times, published on 1 August, 2011 and headlined Inquiry into missing R87m retirement funds stalls as more money ‘disappears’.Buthelezi co
Lucky Leseane vs. Saturday Star - 29 Feb 2012
This occasion was attended by Leseane and his witness, Ms Maloto Phogole, supply chain specialist of the Merafong City Municipality; the newspaper was represented by Janet Smith and Thabiso Thakali.ComplaintMr Lucky Leseane complains about two stories in the Saturday Star which were headlined:• Legal action after ‘dodgy’ tender deal – Rival bidder says company is a front, it
Torga Optical vs. Bulletin (Tzaneen) - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanSeptember 22, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Ian Buchanan, CEO of Torga Optical, and the Bulletin newspaper.ComplaintTorga Optical (TO) complains about a survey in the Bulletin, published on 26 August 2011, and headlined Price Watch Tzaneen.TO complains that the survey has:• published factually incorrect details about the firm; an
Musa Capital vs. Sunday World - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanSeptember 28, 2010This ruling is based on the written submissions of Musa Capital and the Sunday World newspaper.ComplaintFinance company Musa Capital (MC) complains about a story in the Sunday World, published on January 16, 2011and headlined Musa Capital offices raided for missing R700m.MC complains that the following is either inaccurate or misleading, namely
Peter Setou vs. Sunday Independent - 29 Feb 2012
Setou, and the Sunday Independent newspaper.ComplaintMr Peter Setou complains about a story in the Sunday Independent, published on August 21, 2011and headlined Hawks investigate complaints – Allegations of a conflict of interest and corruption against Credit Ombudsman.Setou complains that the newspaper:• did not contact him for his comment; and• used a wrong document that falsely
Manie van Schalkwyk vs. Sunday Independent - 29 Feb 2012
Van Schalkwyk and the Sunday Independent newspaper.ComplaintCredit Ombudsman Manie Van Schalkwyk complains about a story on page 5 in the Sunday Independent, published on August 21, 2011and headlined Hawks investigate complaints – Allegations of a conflict of interest and corruption against Credit Ombudsman.Van Schalkwyk complains that the:• sub-headline misrepresents the story;• j
Phillip Bruwer vs. Sondag - 29 Feb 2012
Phillip Bruwer en die koerant Sondag. Klag Mnr. Phillip Bruwer kla oor ‘n storie in Sondag, gepubliseer op 9 Oktober 2011 onder die opskrif Moffies geklits – ‘F*k uit my plek uit!’ en toe waai die hare in restaurant (bladsy 2). Hy kla die gebruik van die woorde “moffie” en “moffiemoerdery” is: beledigend en verkleinerend; in swak
Appeal Hearing Ruling: Sibusiso Buthelezi vs The Star - 29 Feb 2012
On 18 October, 2011, the Appeals Panel of the Press Council of South Africa (SAPC) considered an appeal by Mr Sibusiso Buthelezi against a ruling on 16 August 2011 by the Deputy Ombudsman of the Press Council, Johan Retief, regarding a complaint by Mr Buthelezi about an article published in The Star on 8 November 2010 headlined “DA to sue after Gauteng ignores R50 million overspend”.Th
Page 101 of 112