Rulings


Search:
Page 104 of 115
Torga Optical vs. Bulletin (Tzaneen) - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanSeptember 22, 2011This ruling is based on the written submissions of Mr Ian Buchanan, CEO of Torga Optical, and the Bulletin newspaper.ComplaintTorga Optical (TO) complains about a survey in the Bulletin, published on 26 August 2011, and headlined Price Watch Tzaneen.TO complains that the survey has:• published factually incorrect details about the firm; an
Musa Capital vs. Sunday World - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanSeptember 28, 2010This ruling is based on the written submissions of Musa Capital and the Sunday World newspaper.ComplaintFinance company Musa Capital (MC) complains about a story in the Sunday World, published on January 16, 2011and headlined Musa Capital offices raided for missing R700m.MC complains that the following is either inaccurate or misleading, namely
Peter Setou vs. Sunday Independent - 29 Feb 2012
Setou, and the Sunday Independent newspaper.ComplaintMr Peter Setou complains about a story in the Sunday Independent, published on August 21, 2011and headlined Hawks investigate complaints – Allegations of a conflict of interest and corruption against Credit Ombudsman.Setou complains that the newspaper:• did not contact him for his comment; and• used a wrong document that falsely
Manie van Schalkwyk vs. Sunday Independent - 29 Feb 2012
Van Schalkwyk and the Sunday Independent newspaper.ComplaintCredit Ombudsman Manie Van Schalkwyk complains about a story on page 5 in the Sunday Independent, published on August 21, 2011and headlined Hawks investigate complaints – Allegations of a conflict of interest and corruption against Credit Ombudsman.Van Schalkwyk complains that the:• sub-headline misrepresents the story;• j
Phillip Bruwer vs. Sondag - 29 Feb 2012
Phillip Bruwer en die koerant Sondag. Klag Mnr. Phillip Bruwer kla oor ‘n storie in Sondag, gepubliseer op 9 Oktober 2011 onder die opskrif Moffies geklits – ‘F*k uit my plek uit!’ en toe waai die hare in restaurant (bladsy 2). Hy kla die gebruik van die woorde “moffie” en “moffiemoerdery” is: beledigend en verkleinerend; in swak
Appeal Hearing Ruling: Sibusiso Buthelezi vs The Star - 29 Feb 2012
On 18 October, 2011, the Appeals Panel of the Press Council of South Africa (SAPC) considered an appeal by Mr Sibusiso Buthelezi against a ruling on 16 August 2011 by the Deputy Ombudsman of the Press Council, Johan Retief, regarding a complaint by Mr Buthelezi about an article published in The Star on 8 November 2010 headlined “DA to sue after Gauteng ignores R50 million overspend”.Th
Ministry of State Security vs. Sunday Times - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanNovember 15, 2011 This ruling is based on the written submissions the head of Ministerial Services, Dr Khaukanani Mavhungu, for the Ministry of State Security, and the Sunday Times newspaper. Complaint The Ministry of State Security (MSC) complains about a story in the Sunday Times, published on 25 September 2011 and headlined Dirty secrets of SA&
Justice Ndaba vs. Sondag - 29 Feb 2012
Ruling by the Deputy Press OmbudsmanNovember 28, 2011 This ruling is based on the written submissions of Mr Deon Lambert (from the attorney firm edward nathan sonnenbergs), for Mr Justice Ndaba, and the Sondag newspaper. Complaint Mr Justice Ndaba complains about a story in Sondag, published on 25 September 2011 (page 8) and headlined Justice done! SABC se man uit Londen huis toe ge
Mr Elwin White vs Daily Sun - 29 Feb 2012
28 November 2011Dear Elwin Your complaint against the Daily Sun refers. You complain that:·         your side of the story was not asked for or told – which resulted in you losing a contract, plus your integrity; and·         although the words that the story ascribes to you were accurate,
Omphemetse Molamu vs The New Age - 29 Feb 2012
Molamu and Webber Wentzel attorneys Okyerebea Ampofo-Anti / Avani Singh, for The New Age newspaper. Complaint Ms Omphemetse Molamu complains about a story in The New Age, published on 8 November 2011 and headlined I’m a victim of a honey trap – Mbalula claims spooks paid woman to rubbish his name. Molamu complains that: the story falsely states that “the woman w
Page 104 of 115