Page 106 of 108
Noupoort Christian Care Center vs Rapport - 29 Feb 2012
Mr Bennes de Wet, who left the Centre, is quoted saying that he would rather commit suicide than return to the Centre. A further two reports were published on page 8. In the first one a long list of alleged torture and degrading actions is listed. The second report quotes two Noupoort officials (Mr. Paul Ferreira, warden, and Mr. Lukie Carelsen, official spokesperson), stating that they knew
Mr Alan Mukoki, former CEO of the Land Bank against the Sunday Times - 29 Feb 2012
March 13, 2008Complaints: Mr Alan Mukoki lodged two complaints against the Sunday Times for stories it carried on November 11 2007 and January 20 2008. The November story was headlined How Fat Cats Looted Bank Billions and was written by Wisani wa ka Ngobeni and Mpumelelo Mkhabela. The story said top Land Bank officials siphoned off more than R2-billion meant for farmers to fund their cl
ANC against City Press - 29 Feb 2012
Date               : March 27, 2008Panel :            Joe Thloloe, Press Ombudsman                         Brian Gibson, Appeals Panel (public representati
Mr Sam Mkhabela vs Sunday Times - 29 Feb 2012
April 15, 2008Panel:Joe Thloloe, Press OmbudsmanRonnie Taurog, Press Appeals Panel (public representative)Peter Mann, Press Appeals Panel (press representative)_____________________________________________________________________Mr HS Coetzee of Hofmeyr Herbstein & Gihwala Inc appeared for Mr Mkhabela, who was also in attendance.Mr Eric van den Berg of Bell Dewar and Hall appeared for the Sund
Premier Ebrahim Rasool vs The Daily Voice - 29 Feb 2012
Findings of the Press OmbudsmanMay 16, 2008ComplaintWestern Cape Premier Ebrahim Rasool’s complaint against the Daily Voice relates to a double-page spread on Pages 4 and 5 and an editorial on Page 6 of the January 11 2008 edition.He argued that the wording in the two articles gave the impression - “by way of innuendo, distortion or misrepresentation” - to the reasonable reader t
Appeals Panel's Ruling on the ANC and City Press - 29 Feb 2012
On 13 May 2008 the Panel heard the above appeal, leave to appeal having previously been granted. City Press was represented by Advocate D I Berger SC. The African National Congress (ANC) was not present or represented at the hearing.2. On 28 March 2008 the Press Ombudsman (the Ombudsman) handed down a ruling which found the front-page lead article of the City Press on 27 January 2008 headed &ldquo
Sandile Memela vs Sowetan - 29 Feb 2012
Ruling by Press OmbudsmanJune 12, 2008 The Complaint Mr Memela complains about three paragraphs, which are a caption to the picture of Sowetan editor-in-chief Thabo Leshilo, used on Page 16 of Sowetan of March 6, 2008, accompanying a story on the Human Rights Commission’s hearing on the Forum of Black Journalists and Racism. Leshilo’s was one of the head and shoulder pic
Ronald Suresh Roberts vs The Weekender - 29 Feb 2012
Ruling of the Press Ombudsman’s Panel, July 15, 2008 Panel:Franz Kruger, Press Appeals Panel (Press Representative);Ethel Manyaka, Press Appeals Panel (Public Representative); andJoe Thloloe, Press Ombudsman. Complaint Mr Roberts complained about a story in The Weekender on November 17-18, 2007 that carried allegations that he had plagiarised work by lawyer Anthony Brink in hi
Lesbian, gay, bisexual and transgender community vs Sunday Sun - 29 Feb 2012
Ruling by Press OmbudsmanJuly 29, 2008 The office of the Press Ombudsman received nearly 1 000 complaints against the Sunday Sun for publishing a column on July 20, 2008 by Jon Qwelane under the headline Call me names, but gay is NOT okay. The Joburg Gay Pride Festival, for example, described the column as “a piece that amounts to hate speech”. The board of the festival
Ntsikelelo Michael Songatshu vs Kaapse Son - 29 Feb 2012
Ruling of the Press Ombudsman’s Panel, July 18, 2008Panel:Gerda Kruger, Press Appeals Panel (Press Representative);Dr Peter Coetzee, Press Appeals Panel (Public Representative); andJoe Thloloe, Press Ombudsman. Complaint Mr Songatshu, Superintendent Traffic Officer of the Saldanha Bay Municipality, complained about an article in Kaapse Son on November 30, 2007 headlined Vark-eersho
Page 106 of 108